Reżyser, dramatopisarz, dramaturg i scenarzysta. Absolwent Teatrologii na Uniwersytecie Gdańskim oraz aktorstwa w Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończył również Szkołę Dramatu Artura Pałygi przy Teatrze Polskim w Bydgoszczy i był stypendystą krakowskiej szkoły SPOT. Artysta interdyscyplinarny – od teatru dramatycznego i lalkowego, przez teatr offowy, aż po kino i projekty internetowe.
Jest współtwórcą i scenarzystą popularnego kanału „Kwiatki polskie” na YouTubie, a także autorem kilkudziesięciu dramatów i scenariuszy, z których wiele zostało nagrodzonych lub zakwalifikowanych do prestiżowych konkursów – m.in. czterokrotnie był półfinalistą Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Jego dramat „Odysseus Geron” zdobył nagrodę publiczności na Festiwalu Dwa Teatry, a monodram „Potok” wygrał Ogólnopolski Przegląd Monodramu Współczesnego.
Jako reżyser i dramaturg współpracował z wieloma teatrami w Polsce – m.in. Teatrem Współczesnym w Szczecinie, Teatrem Wybrzeże, Teatrem Miniatura, Teatrem Horzycy, Teatrem im. Norwida w Jeleniej Górze, czy Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie. Jego spektakle były prezentowane na licznych festiwalach i przeglądach (Festiwal Szekspirowski, Klasyka Żywa, Between.Pomiędzy, Sopot Non-Fiction, Garderoba, Słodkobłękity, Sopot Konsekwencje Teatralne i in.).
Nieprzerwanie łączy twórczość teatralną z działalnością filmową. Był finalistą konkursu TVN Discovery Talents „#wczterechścianach”, a jego film „Baju Baj” zakwalifikował się do konkursu krótkometrażowego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Jest współautorem filmu „Eksmisja” (w produkcji), tworzonego pod artystyczną opieką Juliusza Machulskiego. Za scenariusz „Pax Vobiscum! Redefinition” zdobył nagrodę na Brno Spring Edition (2023). Zdobywca III nagrody w konkursie na koncept serialu (Gdańsk Film Commission, 2023).
Mariusz prowadzi liczne warsztaty teatralne i scenopisarskie – zarówno dla dzieci, młodzieży, seniorów, jak i studentów. Pracował jako instruktor w Operze Bałtyckiej, Teatrze Polskim w Poznaniu („Lato w teatrze”), Teatrze Współczesnym w Szczecinie („Teatr Polska”), GAK-u czy Uniwersytecie Gdańskim („Pracownia Młodego Humanisty”). Wielokrotnie jurorował konkursy teatralne i występował w roli wykładowcy (SPOT).
Jego styl cechuje się autorską ironią, czułością wobec rzeczywistości i odważnym sięganiem po formy nowoczesne – od adaptacji klasyki po autorskie teksty o współczesnych lękach, kryzysach i absurdach. Jako twórca płynnie porusza się między światem teatru, filmu i nowych mediów, nie tracąc przy tym uważności na człowieka – zarówno na scenie, jak i poza nią.